آموزش دوخت کاور مبل برای انواع مبلمان راحتی و استیل

دوختن کاور مبل برای انواع مبلمان یکی از آموزش های بسیار جالب و پرکاربرد است که با یادگیری آن می توان به راحتی و با صرف کمترین هزینه اقدام به دوختن کاورهای مبل نمود. بر این اساس قصد داریم در این مطلب به ارائه آموزش کامل و مرحله به مرحله دوختن انواع کاور برای مبل های مختلف بپردازیم که امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این زمینه برای شما دوستان هنرمند نیز جذاب و مفید باشد. تا پایان این مقاله همراه ما بوده و از این آموزش جالب و جدید دیدن فرمایید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کاور مبل راحتی و استیل :

روکش مبل با توجه به تنوع بسیار بالای انواع مبلمان، نمی توان الگوی خاصی برای دوخت روکش مبل ارائه داد، اما آنچه که می تواند در این زمینه مفید باشد، کشیدن طرح و الگوی روکش بعد از اندازه گیری دقیق برای هر نوع مبل است. برای دوخت روکش مبلمان همچون دوخت روتختی و رو بالشتی، ابتدا باید پارچه ایی با جنس مناسب تهیه نموده و در صورت نیاز آن را بشویید و اتو بکشید. این کار باعث می گردد بعد از استفاده روکش مبل همچنان زیبا باقی بماند و برای مبل ها کوچک و یا بزرگ نشود.

اولین اقدام برای دوختن انواع کاور مبل برای انواع مدل مبل راحتی و یا سلطنتی اندازه گیری دقیق مبلمان است. بدین منظور باید تمامی بخش های مبل از جمله نشیمنگاه، پشت و جلوی مبل، تکیه گاه، پایین مبل، دسته های مبل و… را خیلی دقیق و از زوایای مختلف اندازه گیری کرد. توجه داشته باشید که باید در اندازه گیری بخش های مختلف مبل به عرض، طول و ارتفاع توجه نمایید.

بعد از به دست آوردن اندازه های دقیق، شروع به کشیدن الگو با توجه به مدل مبل و مدل کاور در نظر گرفته شده، نمایید. برای قسمت هایی که قرار است دوخته شود و درزهای کاور حدود دو سانتی متر بیشتر از اندازه اصلی فاصله بگذارید. بهتر است ابتدا الگو را بر روی روزنامه یا کاغذ کشیده و سپس روی پارچه منتقل کنید. پارچه را برش بزنید و تکه های الگو را با کوک های درشت به یکدیگر متصل کنید. علت کوک زدن این است که می توان کاور را در همین مراحل اولیه تست نمود و بعد از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها، اقدام به دوختن کاور مبل با چرخ خیاطی نمود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.